دستگاه In Body (دستگاه آنالیزور ترکیبات بدن)

دستگاه InBody (دستگاه آنالیزور ترکیبات بدن)

دستگاه InBody (دستگاه آنالیزور ترکیبات بدن)

 

InBody دستگاهی است که ترکیبات بدن را از طریق روشی به نام آنالیز ایمپدانس بیوالکتریکی (BIA) اندازه گیری می کند. روش   BIA  یک جریان متناوب کوچک را به بدن ارسال می کند که امکان اندازه گیری بسیار دقیق چربی بدن و همچنین آب، توده بدون چربی، وزن کلی و موارد دیگر را فراهم می آورد. تست InBody یک تجزیه و تحلیل غیر تهاجمی و بدون درد است که تجزیه دقیق وزن شما را از نظر عضله، چربی و آب ارائه می دهد.

مهمتر از همه اینکه تمام این تجزیه تحلیل ها به شما کمک میکند  تا تصمیمات درستی درمورد رژِیم و ورزش خود بگیرید تا به تناسب اندام خود نزدیکتر شوید.

 

در طول آنالیز شدن توسط دستگاه InBody چه اتفاقی می افتد؟

فرآیند تست InBody کاملا بدون درد  است و تنها چند دقیقه طول می کشد. ابتدا از شما خواسته می شود که پاها و دست های خود را با دستمال مرطوب پاک کنید، این به مقیاس InBody کمک می کند تا خوانش دقیقی داشته باشد. هنگامی که آماده شدید، می توانید بدون کفش به روی ترازو InBody بروید.

قد، سن و جنس شما وارد دستگاه می شود. در مرحله بعد، باید حسگرهای دستی را که در دو طرف دستگاه قرار دارند، نگه دارید و انگشتان شست خود را روی سنسورها قرار دهید. تمام چیزی که باید انجام دهید همین است!

هنگامی که InBody تجزیه و آنالیز خود را کامل کرد، یک برگه چاپی به همراه اطلاعات دقیق از بدن خود دریافت خواهید کرد که تجزیه و تحلیل ترکیبات بدن شما را  توضیح می دهد، مانند شکل زیر:

پزشک تغذیه و رژیم درمانی  که این کار را برای شما انجام می دهد می تواند به شما کمک کند معنی همه داده ها را بفهمید.

برای به دست آوردن دقیق ترین اطلاعات، تست InBody باید حداقل 3 ساعت پس از خوردن غذا یا ورزش انجام شود و باید مصرف مایعات معمولی خود را در روز قبل حفظ کنید. قبل از رفتن روی ترازوی InBody، مطمئن شوید که هر گونه اجسام سنگین مانند جواهرات، کمربند، ژاکت، تلفن یا کیف پول را کنار گذاشته اید.