تزریق بوتاکس خط اخم

تزریق بوتاکس خط اخم

تزریق بوتاکس خط اخم

خط اخم چیست؟
یکی از بارزترین علائم پیری و آسیب پوست، خطوط اخم است. این چروکهای ناخواسته بین یا بالای ابروهای شما قرار دارند و معمولاً عمودی هستند. خطوط اخم پویا هستند و به مرور زمان توسعه می یابند. این خطوط در نتیجه حرکات و حالات عادی صورت مانند خیره شدن،تعجب کردن، عصبانیت یا نگرانی و اخم کردن ظاهر می شوند.
خطوط پویا به چین و چروک هایی گفته می شود که در اثر حرکات مکرر صورت (مانند لبخند زدن) در پوست ایجاد می شوند.
میدانستید 43 ماهیچه برای اخم کردن است و فقط 17 عضله برای لبخند زدن؟ پس لبخند بزنید و بگذارید آن 26 عضله دیگر آرام باشند!

خطوط اخم شما چگونه شکل می گیرد و دائمی می شود؟
انقباض مکرر ماهیچه های صورت، مانند اخم کردن یا چشم دوختن، منجر به از دست دادن انعطاف پذیری پوست می شود. علاوه بر این، سطوح پایین کلاژن می تواند باعث شود پوست شما نازک تر به نظر برسد و کمتر بتواند صافی خود را حفظ کند.

خطوط اخم حتی در پوست های جوان نیز ممکن است رخ دهد زیرا حرکات تکراری صورت آنها را تشکیل می دهد.

خطوط اخم ۲ نوع هستند:

  • نوع ثابت: که در حالت آرامش هم وجود دارد. این خط با تزریق بوتاکس به تنهایی از بین نمی‌رود و احتیاج به تزریق ژل دارد.

  • نوع حرکتی: یعنی در آرامش وجود ندارد، این نوع با تزریق بوتاکس و ممانعت از انجام اخم به طور کامل از بین می‌رود.

نحوه اثرگذاری تزریق بوتاکس خط اخم 


عضلاتی که حرکات پیشانی شما را کنترل می‌کنند عضله فرونتالیس و عضله اخم است. این عضلات در همکاری با هم بسیاری از حالات چهره را شکل می‌دهند از جمله بالا بردن ابروها با حرکت رو به بالا و گود کردن ابروها با حرکت رو به پایین ابروها.

مدت درمان

جلسه مشاوره اولیه شامل ارزیابی کلی صورت برای تعیین بهترین روش برای شماست، به همین خاطر جلسه اول 30 دقیقه طول می‌کشد. پس از آن، جلسات بازبینی حدوداً 15 دقیقه طول خواهد کشید.

چقدر طول می‌کشد تا نتایج درمان خط اخم قابل مشاهده باشد؟ 

برخی از بیماران می‌گویند که در عرض 2 روز نتایج درمان را دیده‌اند، در حالیکه سایرین 7 الی 14 روز را برای مشاهده اثر کامل بوتاکس گزارش کرده‌اند. باید به خاطر داشته باشید که تا زمان مشاهده نتایج مقداری طول خواهد کشید و گاهاً برای رسیدن به نتیجه مطلوب به بیش از یک جلسه درمانی نیاز است.

دوره نقاهت

شما می‌توانید بلافاصله پس از تزریق بوتاکس به کار و فعالیت‌های روزمره خود بازگردید. در ناحیه تزریق یک نقطه برآمدگی به شکل جوش وجود خواهد داشت که پس از مدت کوتاهی از تزریق برطرف خواهد شد.

مراقبت های بعد از بوتاکس

در جلسه مشاوره، پزشک توصیه‌های پس از درمان را برایتان تشریح خواهد کرد و می‌توانید این توصیه‌ها را بصورت یک بروشور در اختیار داشته باشید. مسئله حائز اهمیت این است که تحت هیچ شرایطی نباید تا 4 الی 6 ساعت پس از درمان ناحیه را  ماساژ داد یا روی ناحیه تزریق فشار وارد کرد – این کار به منظور اطمینان حاصل کردن از عدم حرکت بوتاکس به بافت‌های مجاور است. طبق توصیه‌های پزشک عمل کنید و بروشور توصیه‌های مراقبتی پس از درمان را با دقت مطالعه نمایید.

هر چه وقت یکبار باید برای تجدید درمان مراجعه کرد؟

دوام نتایج برای هر بیمار متفاوت است، ولی معمولاً اکثر بیماران پس از 3 الی 4 ماه برای تجدید درمان مراجعه می‌کنند تا از عمیق‌تر شدن خطوط استاتیک (دائمی) ناحیه خط اخم جلوگیری نمایند.

آیا تزریق بوتاکس خط اخم درد دارد؟ 

ما از کوچک‌ترین سوزن‌های ممکن استفاده می‌کنیم تا تزریق دارو را انجام دهیم و اکثر بیماران مشکلی با درد تزریق ندارند – درد این تزریق چیزی شبیه به نیش پشه است.