فیلر زیر چشم

فیلر زیر چشم

از بین بردن تیرگی دور چشم با تزریق ژل 

اگر اطراف چشمتان تیره شده ، احتمالا فکر تزریق ژل به ذهنتان خطور کرده است. فیلر زیر چشم یک روش بسیار محبوب برای جوانسازی پوست  صورت و از بین بردن سیاهی دور چشم است . اما سوال اینجاست که:

آیا موثر است؟ و مهم تر از آن، آیا تزریق ژل بی خطر است؟

فیلر زیر چشم چیست؟

فیلر زیر چشم  یک اسید هیالورونیک است که برای بهبود چروکهای اطراف چشم یا روشن شدن پوست دور چشم استفاده می شود. به لطف سطح کوچک ناحیه زیر چشم، این روش جوانسازی نیازی به تزریق زیاد ژل و زمان طولانی ندارد.

فواید  تزریق ژل زیر چشم:

نتایج تزریق ژل اطراف چشم به سرعت نمایان میشود.

پوست دور چشم روشن ترمیشود.

صورت شما پس از تزریق ژل دور چشم شاداب تر به نظر میرسد.

تزریق ژل دور چشم و تزریق بوتاکس:

اغلب افرادی که از روش های جوانسازی صورت اطلاعی ندارند، فیلر زیر چشم و بوتاکس را با هم یکی میدانند. اما، مشاوره با یک متخصص پوست و مو میتواند به شما اطلاعات کافی در مورد روش های موجود برای جوانسازی صورت را بدهد و شما را در انتخاب یکی این موارد راهنمایی کند.

فیلرها علاوه بر روشن کردن زیر چشم و از بین بردن خطوط ریز اطراف چشم مقداری افزایش حجم نیز به بافت ها میدهند اما  بوتاکس فقط به کاهش خطوط ریز و چین و چروکها می‌پردازد.

چگونه برای تزریق ژل زیر چشم آماده شویم

مانند بسیاری از تزریقات صورت، مهمترین چیز این است که داروهای رقیق کننده خون را کنار بگذارید. شایع ترین عوارض جانبی کبودی و تورم است. به منظور به حداقل رساندن خطر کبودی، از بیماران می‌خواهیم از مصرف داروها و مکمل‌هایی که می‌توانند خون را رقیق کنند مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، ویتامین E و روغن ماهی ۷ روز قبل از ویزیت خودداری کنند. الکل هم می تواند همان اثر رقیق کننده خون را داشته باشد.

در طول درمان:

تزریق ژل زیر چشم با یک بی حسی موضعی شروع میشود. هنگامی که حدود 15 دقیقه بی حس کننده روی پوست شما ماند، تزریق انجام می شود. در مجموع، کل این عمل بسته به نیازهای دقیق زیر چشم بیمار، بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.

اثرات جانبی

تورم و کبودی: تورم حدود 1-2 روز طول می کشد. بیماران باید به مدت 24 ساعت از موقعیت‌ها یا ورزش‌هایی که سرشان رو به پایین است خودداری کنند و این به کاهش تورم و کبودی کمک می‌کند.

کبودی: ممکن است برای برخی افراد ۱۰ روز طول بکشد تا کبودی به طور کامل برطرف شود.

مراقبت های بعد

پس از تزریق ژل زیر چشم، بهتر است از هر چیزی یا هر ماده‌ای که ممکن است منجر به خونریزی و کبودی شود، خودداری کنید. علاوه بر این، استفاده از کمپرس سرد روی این ناحیه چندین بار در روز و بالا نگه داشتن سر می تواند به تسریع بهبودی کمک کند.