لیزر فرکشنال CO2

لیزر CO2فرکشنال

لیزر CO2 فرکشنال

لیزر CO2 فرکشنال برای کاهش اثر اسکارهای آکنه، چین و چروک های عمیق و سایر ناهنجاری های پوستی استفاده می شود

لیزر CO2 فرکشنال معمولا برای درمان اسکار آکنه استفاده می شود. با این حال، می تواند به طیف گسترده ای از مشکلات پوستی مانند:

لکه های پوست

بزرگ شدن غدد چربی

خطوط ظریف و چین و چروک

افتادگی پوست

آفتاب سوختگی

 و زگیل کمک کند.

این روش اغلب برای صورت انجام می شود، اما گردن، دست ها و بازوها تنها تعدادی از مناطقی هستند که لیزر می تواند آنها را درمان کند.

چه کسانی باید لیزر CO2 فرکشنال دریافت کنند؟

لیزر CO2 فرکشنال برای افرادی که دوست دارند اسکار آکنه، خطوط ریز، رنگدانه ها و سایر بیماری های پوستی ذکر شده در بالا را به حداقل برسانند، ایده آل است.

چه کسانی باید از لیزر CO2 فرکشنال اجتناب کنند؟

متأسفانه لیزر CO2 فرکشنال برای همه مناسب نیست. به افرادی که جوش های گسترده، زخم های باز یا هر گونه عفونت روی صورت دارند، توصیه می شود از این روش دوری کنند. افرادی که ایزوترتینوئین خوراکی مصرف می کنند نیز باید از این روش اجتناب کنند.

اگر بیماری‌های مزمن (مانند دیابت) دارید، باید احتیاط بیشتری داشته باشید و ابتدا با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.

با گفتن همه این موارد، بسیار مهم است که با یک متخصص پوست مشورت کنید تا ارزیابی کند که آیا شما برای این روش واجد شرایط هستید یا خیر.

لیزر CO2 فرکشنال چگونه انجام می شود؟

لیزر CO2 فراکشنال اغلب با استفاده از کرم بی حس کننده موضعی در ناحیه 30 تا 45 دقیقه قبل انجام می شود. این روش تنها 15 تا 20 دقیقه طول می کشد.

قبل از لیزر CO2 فرکشنال چه کاری باید انجام دهم؟

از محصولات حاوی رتینوئید استفاده نکنید زیرا می تواند بر نتایج نهایی تأثیر بگذارد.

2 هفته قبل از لیزر درمانی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید.

مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن، آسپرین و حتی ویتامین E را متوقف کنید.

با متخصص پوست خود مشورت کنید تا متوجه شوید که آیا کاندید مناسبی برای درمان لیزر CO2 فرکشنال هستید یا خیر.

آیا عوارض جانبی وجود دارد؟

از آنجایی که روش لیزر CO2 فرکشنال گرما (از طریق لیزر) را به پوست وارد می کند، بیماران ممکن است قرمزی یا تورم در ناحیه تحت درمان پیدا کنند.

بعد از لیزر CO2 فرکشنال چه کاری باید انجام دهم؟

پس از لیزر CO2 فرکشنال، باید از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید استفاده کنید. از یک پاک کننده و مرطوب کننده ملایم دو بار در روز استفاده کنید.بهتر است استفاده از محصولات آرایشی را نیز محدود کنید زیرا می توانند پوست را بیشتر تحریک کنند.

برای کاهش تورم اطراف صورت، می‌توانید در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از لیزر CO2 فرکشنال، کیسه یخ یا کمپرس را در ناحیه تحت درمان قرار دهید.

آیا نتایج لیزر CO2 بلافاصله مشخص میشود؟

نتایج درمان پوست به مشکلی که مد نظر شماست بستگی دارد. با این حال، هنگام از بین بردن اسکار آکنه و خطوط ریز، ممکن است مدتی طول بکشد تا نتایج نشان داده شوند.

 آیا نیاز به انجام چندین جلسه لیزر CO2 فرکشنال دارم؟

مجدداً، بسته به شدت بیماری پوستی، ممکن است نیاز باشد که حدود یک تا سه جلسه از این لیزر استفاده کنید. این درمان ها را می توان در فواصل چهار تا شش هفته ای انجام داد.