مزوتراپی

این دارو حاوی مواد مختلفی از جمله دارو های مورد تایید FDA، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که با اهداف مختلفی از جمله از بین بردن سلولیت، حذف وزن اضافی، کانتورینگ بدن، تقویت مو و درمان ریزش آن و جوانسازی صورت و گردن استفاده می شود

مزوتراپی برای درمان چه مشکلاتی استفاده میشود؟

-این ماده وارد لایه چربی و بافت زیر پوست یعنی مزودرم می شود.

- ترکیب ماده مورد استفاده در مزوتراپی متناسب با هر فرد و ناحیه خاصی که باید درمان شود متفاوت است.

- مزوتراپی همچنین می تواند به کاهش درد عضلانی، کاهش بافت چربی و درمان ریزش مو در مردان و زنان کمک کند.

مزوتراپی معمولاً برای درمان و تسکین مشکلات پوستی از جمله موارد زیر استفاده می شود:

سلولیت - علائم کشش پوست - پوست خشک و پوسته پوسته شده - پوست شل و افتاده - سیاهی دور چشم - پوست آسیب دیده در برابر نور خورشید

علاوه بر این، بسیاری از بیماران به سادگی برای "مزولیفت" به ما مراجعه می کنند، که در آن از مزوتراپی برای لیفت پوست صورت استفاده می شود.

مزوتراپی جوانسازی

برای مزوتراپی جوانسازی 4 جلسه در فواصل 2 تا 3 هفته مورد نیاز است. این روش یکی از محبوب ترین موارد استفاده از مزوتراپی است، زیرا بیماران متوجه بهبود قابل توجهی در پوست صورت خود می شوند.

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو یک روش درمانی است که با تزریق ویتامین ها، مواد معدنی و مخلوط اسیدهای آمینه مورد نیاز مو به پوست سر انجام می شود.

این روش باعث می شود تا موادی که وظیفه تغذیه فولیکول های مو را بر عهده دارند،  به راحتی در مو بنشینند. با این روش میتوان موهای نازک را ضخیم کرد، ریزش مو را متوقف کرد و موها را قوی تر و درخشان تر کرد.

مزوتراپی لاغری

نتایج کاهش وزن با لیپوساکشن را نمی توان با نتایج مزوتراپی مقایسه کرد. لیپوساکشن موثرترین و سریعترین روش موجود برای کاهش چربی است. با این حال، مزوتراپی کم هزینه تر و کم تهاجم تر است. و بر روی حجم کمتری از چربی موثر است

مقایسه مزوتراپی و لیپوساکشن

مزوتراپی به دلیل استفاده از کرم‌های بی‌حس‌کننده  قبل از تزریق روی ناحیه موردنظر، یک روش نسبتاً بدون درد حساب میشود، در حالی که لیپوساکشن اغلب باعث ایجاد درد در هفته‌های بهبودی بعد از عمل می‌شود.

- مزوتراپی عملاً هیچ جای زخمی ایجاد نمی کند، اگرچه ممکن است تورم و کبودی خفیف برای چند روز در ناحیه ظاهر شود.اما لیپوساکشن می تواند باعث ایجاد اسکار متوسط ​​تا شدید شود.

- در مزوتراپی نیازی به آرام‌بخش نیست و بیمار می‌تواند چند لحظه پس از درمان از مطب خارج شود.

چند جلسه مزوتراپی برای لاغری نیاز است؟

معمولاً 2 تا 4 جلسه (تزریق) در فواصل 2 تا 4 هفته مورد نیاز است. بسته به منطقه موردنظر، تعداد جلسات می تواند افزایش یابد. از آنجایی که مزوتراپی برای کاهش وزن تغییرات زیادی ایجاد نمی کند، به طور کلی برای بیمارانی که نیاز به کاهش کمی چربی در نواحی خاص دارند، مانند کانتورینگ بدن، توصیه می شود.

عوارض مزوتراپی چیست؟

از آنجایی که مزوتراپی مستقیماً در ناحیه مورد نظر تزریق می شود، عوارض جانبی محدودی دارد.

عوارض جانبی گزارش شده مزوتراپی عبارتند از:

واکنش آلرژیک فوری یا تاخیری به داروها  باعث التهاب و تورم می شود

کبودی در محل تزریق

زخم، اسکار در محل تزریق

چه کسی باید مزوتراپی را در نظر بگیرد؟

مزوتراپی روی طیف وسیعی از مشکلات صورت و بدن موثر است، بنابراین بیماران می توانند در هر سن و جنسیتی از این روش استفاده کنند.