مشاوره جراحی گوش(اتوپلاستی)

جراحی گوش یا اتوپلاستی

مشاوره جراحی گوش(اتوپلاستی)

جراحی گوش که با نام اتوپلاستی نیز شناخته می شود، می تواند ظاهر، حالت یا اندازه گوش را تغییر دهد. نقص در ساختار گوش که در بدو تولد وجود دارد یا با رشد آشکار می شود را می توان با اتوپلاستی اصلاح کرد. این روش همچنین می تواند گوش هایی با ظاهر نا متناسب در اثر آسیب را درمان کند.

اتوپلاستی شکل طبیعی تری برای گوش ایجاد می کند و در عین حال تعادل و تناسب گوش و صورت را حفظ میکند. اگر گوش‌های برجسته، شما یا فرزندتان را آزار می‌دهند، ممکن است به این جراحی فکر کرده باشید

مراحل

ابتدا شما توسط جراح پلاستیک ویزیت میشوید. در اولین ویزیت شما، جراح پلاستیک شما به احتمال زیاد در مورد سابقه درمانی  فعلی و گذشته، به ویژه هرگونه عفونت گوش از شما خواهد پرسید. پزشک شما همچنین ممکن است در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید یا اخیراً مصرف کرده‌اید و همچنین هر گونه جراحی که انجام داده‌اید سؤال کند.

یک معاینه فیزیکی برای تعیین گزینه‌های درمانی انجام میشود. پزشک گوش‌های شما را برای بررسی اندازه، شکل و تقارن آنها معاینه میکند. همچنین ممکن است از گوش های شما برای پرونده پزشکی شما عکس بگیرد.

انتظارات خود را مورد بحث قرار دهید. پزشک شما احتمالاً از شما می پرسد که چرا می خواهید اتوپلاستی را انجام دهید و انتظار چه نتایجی را پس از عمل دارید.

اگر کاندیدای خوبی برای otoplasty هستید، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که قبل از عمل خود، اقداماتی را برای آماده سازی انجام دهید.

غذا و داروها

احتمالاً باید از آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل‌های گیاهی خودداری کنید که می‌توانند خونریزی را افزایش دهند.

سایر اقدامات احتیاطی

سیگار جریان خون را در پوست کاهش می دهد و می تواند روند بهبودی را کند کند. اگر سیگار می کشید، پزشک به شما توصیه می کند که قبل از جراحی و در دوران نقاهت سیگار را ترک کنید.همچنین، باید برنامه‌ریزی کنید تا کسی شما را پس از جراحی به خانه برساند و شب اول بهبودی‌تان را در کنار شما بماند.

قبل از عمل

اتوپلاستی را می توان در یک بیمارستان یا یک مرکز جراحی سرپایی انجام داد. گاهی اوقات این عمل با آرامبخش و بی حسی موضعی انجام می شود که تنها بخشی از بدن شما را بی حس می کند. در موارد دیگر، بیهوشی عمومی - که شما را بیهوش می کند - ممکن است قبل از عمل به شما داده شود.

در طول عمل

تکنیک های اتوپلاستی بسته به نوع اصلاح مورد نیاز متفاوت است. تکنیک خاصی که جراح پلاستیک شما انتخاب می کند، محل برش ها و اسکارهای حاصل را تعیین می کند.

پزشک ممکن است برش هایی در پشت گوش ها یا در چین های داخلی گوش های شما ایجاد کند. پس از ایجاد برش، پزشک غضروف و پوست اضافی را برمیدارد. سپس آنها را در موقعیت مناسب قرار داده و با بخیه های داخلی محکم می کند.. این جراحی معمولاً حدود دو ساعت طول می کشد.

بعد از عمل

پس از جراحی اتوپلاستی، گوش های شما برای محافظت و پشتیبانی با بانداژ پوشانده می شود.احتمالاً کمی احساس ناراحتی و خارش خواهید داشت. داروهای مسکن را طبق توصیه پزشک مصرف کنید. اگر از داروهای مسکن استفاده می کنید و ناراحتی شما افزایش می یابد، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

برای جلوگیری از فشار بر روی گوش، از خوابیدن به پهلو خودداری کنید. همچنین سعی کنید به برش ها دست نزنید یا نیروی زیادی به آنها وارد نکنید.  پوشیدن پیراهن های دکمه دار یا پیراهن هایی با یقه های گشاد برای این دوران بسیار مناسب است.

چند روز پس از جراحی اتوپلاستی، پزشک بانداژهای شما را برمی دارد. گوش های شما احتمالا متورم و قرمز خواهد شد. ممکن است لازم باشد برای چند هفته از پیشانی بند شلی استفاده کنید که گوش های شما را در شب بپوشاند. این به شما کمک می کند تا هنگام غلت زدن در رختخواب، گوش های خود را به جلو نکشید.

بخیه های گوش های شما بنابر نحوه جراحی میتواند جذبی یا کشیدنی باشد، که در این مورد میتوانید از پزشک خود سوال کنید.

همچنین در مورد استحمام، فعالیت های بدنی و... با پزشک خود مشورت کنید.

نتایج

پس از برداشتن بانداژ، متوجه تغییر فوری در ظاهر گوش خود خواهید شد. این تغییرات دائمی است. و پس از گذشت چند ماه و از بین رفتن تورم و قرمزی گوشها نتایج کاملا آشکار میشوند.