مشاوره رینوپلاستی(عمل زیبایی بینی)

مشاوره جراحی زیبایی بینی

رینوپلاستی-جراحی زیبایی بینی

رینوپلاستی که معمولاً به آن "عمل بینی" گفته می شود، برای تغییر شکل بینی، اصلاح استخوان بینی یا اصلاح غضروف آن انجام میشود. رینوپلاستی یکی از رایج ترین عمل های جراحی زیبایی در بین مردان و زنان است.

چه کسانی رینوپلاستی را انتخاب میکنند؟

افراد برای ترمیم بینی خود پس از جراحت، اصلاح مشکلات تنفسی یا نقص مادرزادی، یا به دلیل نارضایتی از ظاهر بینی خود، جراحی زیبایی بینی انجام می دهند.

در اینجا چند مورد از مشکلاتی که باعث میشود افراد عمل جراحی بینی را انتخاب کنند نام برده ایم:

اندازه بینی بزرگ است.

نوک بینی رو به پایین است.

بینی قوز دارد.

سوراخ های بینی بزرگ است.

اگر قصد دارید عمل زیبایی بینی انجام دهید، باید صبر کنید تا استخوان بینی شما به طور کامل رشد کند. برای دختران، تا حدود 15 سالگی و برای پسران کمی بیشتر زمان نیاز است. اما اگر به دلیل اختلال تنفسی نیاز به عمل جراحی داشته باشید، جراحی بینی را می توان در سنین پایین تر انجام داد.

خطرات جراحی بینی

همه جراحی ها دارای خطراتی هستند، از جمله عفونت، خونریزی یا واکنش بد به بیهوشی. جراحی بینی همچنین ممکن است خطر ابتلا به موارد زیر را افزایش دهد:

مشکلات تنفسی

خونریزی بینی

بینی نامتقارن.

مشاوره رینوپلاستی

در طول مشاوره رینوپلاستی خود برای بحث در مورد موارد زیر آماده باشید:

اهداف جراحی شما با توجه به ظاهر و تنفس

شرایط پزشکی، آلرژی دارویی و درمان های پزشکی قبلی

داروهای فعلی، ویتامین ها، مکمل های گیاهی، الکل، تنباکو و مصرف مواد مخدر

جراحی های قبلی

جراح بینی شما در طول مشاوره:

وضعیت سلامت عمومی شما و هر گونه شرایط قبلی یا عوامل خطر را ارزیابی میکند

گزینه های موجود برای تغییر شکل بینی شما را بررسی میکند

صورت شما را بررسی و اندازه گیری میکند

عکس میگیرد

گزینه های جراحی بینی مناسب شما را توضیح میدهد

یک دوره درمانی را توصیه میکند

در مورد نتایج احتمالی جراحی بینی و هرگونه خطر یا عوارض احتمالی صحبت میکند

مشاوره زمانی است که می توانید سوالات خود را از جراح بپرسید. برای کمک، چک لیستی از سوالات برای پرسیدن از جراح بینی خود آماده کنید و آن را در جلسه مشاوره خود همراه داشته باشید.

درک تمام جنبه های عمل جراحی بینی بسیار مهم است. طبیعی است که کمی اضطراب احساس کنید، خواه این هیجان برای ظاهر جدید مورد انتظار شما باشد یا کمی استرس قبل از عمل. از صحبت کردن درباره این احساسات با جراح پلاستیک خود خجالت نکشید.

مراقبت های قبل از عمل زیبایی بینی

شما باید از مصرف مسکن های حاوی ایبوپروفن یا آسپرین به مدت دو هفته قبل و دو هفته بعد از عمل خودداری کنید. این داروها روند انعقاد خون را کند می کنند و می توانند باعث خونریزی بیشتر شما شوند. به جراح خود اطلاع دهید که چه داروها و مکمل هایی را مصرف می کنید، تا در مورد ادامه یا عدم ادامه آنها به شما توصیه کنند.

افراد سیگاری در درمان جراحی بینی با مشکل بیشتری مواجه می شوند، زیرا سیگار روند بهبودی را کند می کند. نیکوتین رگ‌های خونی شما را منقبض می‌کند و در نتیجه اکسیژن و خون کمتری به بافت‌ها میرسد. ترک سیگار قبل و بعد از جراحی می تواند به روند بهبودی کمک کند.

روش جراحی بینی

رینوپلاستی را می توان در بیمارستان یا یک مرکز جراحی انجام داد. پزشک شما از بیهوشی عمومی استفاده خواهد کرد. با بیهوشی عمومی، دارو را استنشاق می‌کنید یا از طریق IV دریافت می‌کنید که شما را بیهوش می‌کند.

هنگامی که بی‌هوش شدید، جراح بین یا داخل سوراخ‌های بینی شما بریدگی ایجاد می‌کند سپس پوست شما را از غضروف یا استخوان جدا می کند و تغییر شکل را شروع می کنند. اگر بینی جدید شما به مقدار کمی غضروف اضافی نیاز داشته باشد، پزشک ممکن است مقداری از آن را از گوش شما خارج کند. در موارد حاد، ممکن است با ایمپلنت یا پیوند استخوان ، به استخوان بینی شما اضافه شود.

این روش معمولا بین یک تا دو ساعت و در جراحی های پیچیده ، ممکن است بیشتر طول بکشد.

بهبودی بعد  از جراحی بینی

پس از جراحی، پزشک یک آتل پلاستیکی یا فلزی روی بینی شما قرار میدهد. این آتل به بینی شما کمک می کند تا شکل جدید خود را در حین بهبود حفظ کند.

حداقل چند ساعت پس از جراحی در اتاق ریکاوری تحت نظر خواهید بود. اگر همه چیز خوب باشد، همان روز ترخیص خواهید شد. اما حتما به یک همراه نیاز دارید تا شما را به خانه برساند زیرا تاثیر بیهوشی کاملا از بین نرفته است.

برای کاهش خونریزی و تورم، باید هنگام خواب سر خود را بالاتر از قفسه سینه نگه دارید،مثلا دو بالش زیر سر خود بگذارید. معمولاً افراد باید تا یک هفته پس از جراحی، آتل ها و پانسمان ها را نگه دارند. ممکن است بخیه های قابل جذب داشته باشید، به این معنی که آنها حل می شوند و نیازی به برداشتن ندارند. اگر بخیه ها قابل جذب نیستند، باید یک هفته الی ده روز پس از جراحی دوباره به پزشک مراجعه کنید تا بخیه ها کشیده شود.

ضعف حافظه، اختلال در قضاوت و واکنش آهسته از عوارض رایج داروهای مورد استفاده برای جراحی است. در صورت امکان از یکی از دوستان یا اقوام خود بخواهید که شب اول پس از جراحی در شما باشند.

ممکن است سردرد داشته باشید که با توصیه پزشک میتوانید از دارو های ضد درد استفاده کنید.

تا 48 ساعت بعد از عمل میتوانید از کمپرس سرد برای بهبود ورم و کبودی استفاده کنید.

بهتر است تا 3ماه بعد از جراحی بینی از موارد زیر اجتناب کنید:

دویدن و سایر فعالیت های بدنی شدید

شنا کردن

فین کردن

جویدن بیش از حد

خندیدن، لبخند زدن یا سایر حالات صورت که نیاز به حرکت زیاد دارند

کشیدن لباس روی سر

گذاشتن عینک روی بینی

مسواک زدن با دهان خیلی باز

به ویژه در مورد قرار گرفتن در معرض نور خورشید مراقب باشید زیرا می تواند برای همیشه رنگ پوست اطراف بینی شما را تغییر دهد.

درصورت عدم وجود مشکلات خاص شما میتوانید یک هفته بعد از جراحی بینی به روال عادی زندگی خود بازگردید.

رینوپلاستی می تواند ناحیه اطراف چشم شما را تحت تاثیر قرار دهد و ممکن است برای چند هفته به طور موقت بی حسی، تورم یا تغییر رنگ در اطراف پلک های خود داشته باشید. در موارد نادر، این علائم می تواند به مدت شش ماه ادامه یابد.

نتایج جراحی بینی

اگرچه جراحی زیبایی بینی یک عمل نسبتاً ایمن و آسان است، اما بهبودی آن ممکن است مدتی طول بکشد. نوک بینی شما خیلی حساس است و می تواند ماه ها بی حس و متورم بماند. ممکن است یک سال تمام طول بکشد تا بتوانید نتیجه نهایی جراحی خود را به طور کامل مشاهده کنید.