عادت هایی برای داشتن موهای سالم

عادت هایی برای داشتن  موهای سالم

وقتی موهای سالم و مرتبی نداریم، حال خودمان هم خوب نیست ؛ این یک حقیقت در دنیای زیبایی است: طبق نظرسنجی ردبوک ، 74 درصد از زنان می گویند موهای بهم ریخته و ناسالم باعث می شود اعتماد به نفس کمتری داشته باشند. بنابراین ، وقتی موهای شما در وضعیت خوبی قرار دارند ، بدون شک اعتماد به نفس بیشتری دارید.

مشکل اینجاست که تارهای موی شما دائماً در معرض آسیب هستند: نازک شدن ، خشکی ، موخوره ، وز شدن و موارد دیگر. با همه این مشکلات احتمالی ، برای داشتن موهای سالم به تلاش برای شاداب ماندن آنها نیاز دارید. با تغییراتی کوچک در روال معمول روزانه ، داشتن موهای سالم می تواند بدون زحمت انجام شود.

1. قبل از دوش گرفتن موهای خود را برس بکشید.

فرقی نمی کند بافت موی شما چگونه باشد ، 60 ثانیه طول می کشد تا موهای خود را صاف کنید. وقتی موهای شما خیس است ، بیشتر در معرض شکستگی قرار می گیرد ،" بنابراین وقتی موهای شما خشک است ، گره های آن را باز کنید. " شانه زدن روغن های طبیعی را از سر تا انتهای موهای شما پخش می کند.

2. به درستی و به اندازه نرم کننده استفاده کنید

مگر اینکه موهای شما بلند باشد در غیر این صورت مقدار کمی نرم کننده به اندازه یک تیله برای اکثر بافت ها و طول ها کافی است."ابتدا نرم کننده را به قسمت میانی و انتهای موهای خود بمالید ، سپس تا نزدیکی سطح سر ادامه دهید." و بعد از گذر 5 دقیقه موهای خود را بشویید.این کار را 2 الی 3 بار در هفته انجام دهید.

3. برای ماسک مو وقت بگذارید.

"برای حفظ رطوبت و صافی موها ،" حداقل یک بار در هفته از ماسک مرطوب کننده مو استفاده کنید مخصوصا اگر سشوار یا اتو مو به طور منظم استفاده می کنید .

4. در خرید محصولات مراقبتی دقت کنید

خرید محصولات مراقبت از مو میتواند کار بسیار سختی باشد: با گزینه های بی پایان محصولات مراقبت از مو ، چگونه یکی را انتخاب کنیم؟

گزینه های خود را محدود کنید،  روغن نارگیل ، روغن آرگان ، آلوئه ورا را در رژیم خود قرار دهید.