پی آر پی-PRP

PRP-پی آر پی

پی آر پی- PRP

PRP مخفف Platelet Rich Plasma: یک درمان طبیعی است که از خون استخراج میشود و برای بازسازی موضعی سلول استفاده میشود. در صنعت زیبایی از پی آر پی برای بازگرداندن جوانی و درخشندگی به صورت استفاده می کنند.

PRP یک روش پیشرفته برای جوانسازی پوست است. در این روش از مقدار کمی از خون خود فرد برای تحریک تولید کلاژن وایجاد سلول های جدید پوست استفاده می شود.

مزایایPRP چیست؟

پی آر پی-PRP جایگزینی برای داروهای مختلف پوستی یا جراحی است. کاندیدای ایده آل برای انجام پی آر پی کسانی هستند که روش های کم خطر را به جراحی ترجیح می دهند، کسانی که قادر به انجام عمل جراحی نیستند یا داروهای خاصی مصرف میکنند.

دوره نقاهت PRP بسیار سریع‌تر نسبت به جراحی بسیار کوتاهتر و درد آن بسیار کمتر است.

روش پی آر پی برای درمان مشکلاتزیادی از جمله موارد زیر مناسب است:

کاهش خطوط ریز و چین و چروک ها

سفت کننده و تقویت کننده پوست

از بین بردن خطوط لبخند و حلقه های تیره زیر چشم

از بین برنده جای زخم

از بین برنده جای جوش

رشد سلول های جدید را تحریک می کند

رنگ و بافت پوست را بهبود می بخشد

کاهش دهنده علائم پیری

PRP عمدتاً برای صورت استفاده می‌شود، به‌ویژه اطراف چشم‌ها، دهان و بینی، اگرچه ممکن است در پشت دست‌ها و در سراسر بدن استفاده شود.

چه کسی می تواند کاندید PRP صورت باشد؟

این درمان برای افرادی که تحت درمان‌های ضد انعقاد هستند، از شرایط خودایمنی رنج می‌برند، یا مبتلا به هر نوع سرطان، کم خونی شدید، تعداد پلاکت پایین، عملکرد غیرطبیعی پلاکت‌ها و عفونت سیستمیک فعال هستند توصیه نمی‌شود.

مزایای PRP

PRP  از منابع طبیعی بدن خودتان استفاده می کند و خطر عوارض جانبی و واکنش های آلرژیک را به حداقل می رساند.

تولید کلاژن طبیعی به طور معمول خطوط و  چین و چروک ها را در یک فرآیند ملایم بدون  تورم، کبودی یا التهاب از بین می برد.

درمان پی آر پی برای جنسیت خاصی نیست، بنابراین هم مردان و هم زنان می توانند از ظاهری جوان تر بهره مند شوند و از آن لذت ببرند.

PRP  نیازی به جراحی ندارد.

بهبود ظاهری پوست پس از PRP طبیعی است و نتایج ماندگاری دارد.

فرآیند پی آر پی چگونه است؟

قبل از درمان

برای اطمینان از دریافت بهترین نتایج ممکن، آماده سازی قبل از درمان بخشی حیاتی از فرآیند است.

48 ساعت قبل از پی آر پی از اپیلاسیون، بند انداختن یا لیزر صورت خودداری کنید.

اگر از هر محصول یا محصولاتی حاوی ویتامین A، گلیکولیک (یا هر ماده ی لایه بردار) به عنوان بخشی از رژیم مراقبت از پوست خود استفاده می کنید، به شما توصیه می شود که از هفت روز قبل از درمان استفاده نکنید.

48 ساعت قبل از درمان از مصرف داروهای ضد التهابی (مانند ایبوپروفن/آسپرین) و همچنین الکل خودداری کنید زیرا این امر می تواند احتمال کبودی را افزایش دهد.

روش درمان

یک نمونه خون از شما گرفته میشود، اندازه نمونه متوسط ​​یک آزمایش خون معمولی است.

سپس خون به مدت چند دقیقه در سانتریفیوژ قرار می گیرد و با سرعت بالا می چرخد.

از یک سرنگ استریل فقط برای خارج کردن PRP از نمونه استفاده می شود.

سپس پلاسما و سرم استخراج شده به پوست مشتری شود که قبلاً با استفاده از بی حسی موضعی بی حس شده است تزریق میشود.

آیا پی آر پی درد دارد؟

پی آر پی با یک سوزن بسیار ظریف انجام می شود تا میزان درد را به حداقل برسانند اما ممکن است سوزش بسیار خفیفی را در پوست خود احساس کنید.

PRP چه تفاوتی با سایر تزریقات یا فیلرها دارد؟

پی آر پی کلاژن سازی پوست شما را تحریک می کند .در مقابل، پرکننده‌های اسید هیالورونیک با استفاده از مواد جامد که خطوط و چین‌های پوستی صورت را پر می‌کنند. از فیلر برای از بین بردن خطوط عمیق‌ مانند چروکهای اطراف دهان یا حجیم شدن لب‌ها استفاده می‌شوند. فیلرها معمولا بین 6 تا 18 ماه دوام دارند. جلسات مکرر برای ماندگاری فیلرباید تکرار شوند.

PRP برای حجم دادن به صورت، از بین بردن خطوط، کاهش گودی زیر چشم، بهبود حالت کلی پوست، سفت شدن بافت پوست و پرکردن مناطقی که پرکننده های اسید هیالورونیک نمی توانند به آن برسند یا استفاده از آنها ایمن نیست، موثرتر است.

عوارض جانبی PRP

عوارض جانبی PRP صورت بسیار اندک است زیرا بعید است که بدن نسبت به پلاکت خود واکنش نامطلوب نشان دهد. نهایتا ممکن است که تورم خفیف تا متوسط ​​و/یا قرمزی یا داغ شدن را در ناحیه درمان تجربه کنید، که عوارض جانبی رایج در فعال شدن پلاکت‌های شما هستند.

علاوه بر این، به دلیل تزریق حجمی مایع ، ممکن است مقداری کبودی ایجاد شود و تا چند روز طول بکشد تا از بین برود.

تغییرات چه مدت بعد از تزریق PRP نمایان میشود؟

مشتریان معمولاً بعد از انجام PRP اثرات فوری آن را احساس می‌کنند و طی چند هفته آینده کلاژن شروع به رشد کرده و سلول‌های سالم بیشتری را در زیر پوست تولید می‌کند. در آن زمان است که نتایج بصورت کامل احساس می شود.