Mesoneedling مزونیدلینگ

مزو نیدلینگ-Mesoneedling

مزو نیدلینگ چیست؟

مزو نیدلینگ درمانی ترکیبی از روش‌های مزوتراپی و میکرونیدلینگ است. هدف از این درمان تحریک تولید کلاژن برای  داشتن پوستی صاف تر و جوان تر است. برای درمان خطوط ریز، رنگدانه ها، جای زخم آکنه و علائم کشیدگی پوست استفاده می شود.

در مزونیدلینگ مو در مزونیدلینگ مو روند تولید الاستین سریع‌تر می‌شود و به همین دلیل موها دوباره استحکام و زیبایی خود را به دست می‌آورند.

 

 

مزونیدلینگ چگونه انجام می شود؟

مزونیدلینگ (Mesoneedling) از دستگاه میکرونیدلینگ برای تزریق مزوسرم های فعال به لایه های عمیق تر پوست استفاده می کند. این کار با تکنیک غیر تهاجمی  انجام می شود.

 

مزایای مزو نیدلینگ

مزو نیدلینگ فرآیندهای طبیعی ترمیم زخم بدن را تحریک می‌کند و در نتیجه گردش سلولی و تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهد، همچنین از علائم پیری جلوگیری می‌کند و نفوذ مواد مراقبت از پوست را افزایش می‌دهد.

 

تفاوت مزو نیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟

Meso-Needling از همان دستگاه پیشرفته سوزنینگ به عنوان درمان استاندارد میکرونیدلینگ استفاده می کند. با این حال یک تکنیک مهر زنی متفاوت استفاده می شود. این تکنیک برای تزریق مزوسرم انتخابی شما بسیار مهم است.

 

عوارض مزو نیدلینگ

به طور کلی نواحی تحت درمان پس از سوزن زدن به سرعت بهبود می یابند. با این حال گاهی عوارض جانبی وجود دارد که عبارتند از:

 تورم در مرحله بهبودی.

میلیا که به راحتی قابل حذف است.

ممکن است در یکی دو روز اول بعد از عمل مزو نیدلینگ، پوست تحریک شود ، اما به سرعت فروکش می کند. بیماران همچنین در طی دو یا سه روز اول قرمزی را در پوست مشاهده خواهند کرد. پوست برای بهبودی نیاز به زمان دارد، بنابراین مهم است که از هرگونه فعالیتی که می‌تواند باعث تعریق و منجر به التهاب شود، خودداری شود. همچنین بهتر است پس از درمان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید، زیرا قرار گرفتن در معرض گرما و اشعه ماوراء بنفش نیز می تواند باعث تحریک بیشتر پوست شود. بیماران بلافاصله متوجه درجاتی از بهبود در پوست می شوند و نتایج به تدریج در هفته های بعد از درمان آشکارتر می شود.

 

آیا مزونیدلینگ برای انواع پوست مناسب است؟

مزونیدلینگ یک درمان فوق العاده  برای انواع پوست است.با این حال از متخصص پوست در مورد نوع پوست خود بپرسید  تا مشخص شود چه روشی برای شما بهترین است!

 

مزونیدلینگ چقدر طول می کشد و زمان استراحت  آن چقدر است؟

زمان کل درمان 30 دقیقه است، بسته به اندازه منطقه و زمان استراحت کوتاهی که وجود دارد. قرمزی و داغ شدن خفیف در پوست ممکن است بعد ازاتمام جلسه احساس شود و خشکی پوست ممکن است تا چند روز پس از درمان ادامه داشته باشد.

 

چند جلسه مزونیدلینگ لازم است؟

تعیین تعداد جلسات موردنیاز برای انجام مزونیدلینگ به شدت و نوع آسیب، نوع پوست، سن فرد و ناحیه درمان بستگی دارد. پزشک در جلسات مشاوره بیمار را به‌طور کامل معاینه می‌کند تا نوع و مقدار موردنیاز و تعداد جلسات درمانی را دقیقا تعیین کند‌. معمولا جلسات موردنیاز برای تکمیل درمان مزونیدلینگ ۶ تا ۸ جلسه است که با فاصله‌های ۱ تا ۲ ماه انجام می‌شوند. اما بسته به شرایط، پزشک ممکن است جلسات کمتر یا بیشتر با فاصله‌های متفاوتی را برای فرد تجویز کند‌.